maandag 10 oktober 2011

The end is near

Zo de laatste volle dag in Orlando en dat betekent shoppingtime. We hoefden ons vandaag niet druk te maken want we hadden alleen nog wat kleine dingetjes nodig. We begonnen bij de Sand Lake road Walmart. Dit is toch een van onze favorieten. Na lekker gewinkeld te hebben reden we door naar de Florida mall. Het was nog Columbus sale maar de Old Navy was bijv. geplunderd. Daar kon ik niets vinden. We spraken rond lunchtijd af en hebben wat gegeten in de foodcourt. We reden naar de Nike clearance shop en de dollar tree. Die 2 winkels zitten naast elkaar. Bij de dollar tree heb ik halloween spullen gekocht voor iemand in Nederland en het is gelukt om wat te krijgen.

Bij de Nike store kon ik niets vinden meer en we waren ook al snel uitgekeken. En ondertussen riep Seaworld, komen jullie nog?

Nou ja dus reden we die kant op. Wederom preferred parking en dit keer konden we auto bijna in Shamu stadium parkeren. We liepen direkt pacific point preserve. Een groot gebied met zeehonden, zeeleeuwen en noem maar op. Je kan hier vis kopen om de beesten te voeren. Dat is zo leuk om te doen.  De zeeleeuwen zijn zo komisch. Ze bedelen zelfs al met hun flippers of maken heel veel lawaai. Er lag ook een zeehond op het droge en gosh als je in die mooie grote kijkers kijkt dan ben ik verkocht. Dus hupsakee ook maar 2 bakjes vis gekocht en die lekkere dikzak gevoerd. Ik ben niet weg te slaan bij die beesten.

P1050471 P1050455 P1050464 P1050466

Maar het weer was weer normaal en het zweet liep in straaltjes van  mijn rug af. Dus zochten we gauw de verkoeling op bij Shamu stadium. Daar hebben we een ijsje gegeten. Kim had dippin dots en ik had zo’n lekkere Shamu bar mmmmm.

Al gauw ging het stadion open. En wat een verrassing de hele groep zwom in de showpool en waren heel nieuwsgierig. Ondertussen waren Penpe erook en die mochten van die aardige meneer ook platinum zitten. Dus even gekletst maar op dat moment vond ik de whales belangrijker en ben naar beneden gegaan. En Katina kwam bij het glas. Je kon 2 whales zien melonbumping. Trua was weer op oorlogspad met Makaio. Mensjes natspetteren wat leuk……

P1050525 P1050491 P1050492 P1050494 P1050506 P1050511 P1050520 P1050523

Uiteindelijk ben ik weer naar boven gegaan want de show begon al gauw. Maar ik vond het prachtig om de beesten van zo dichtbij te mogen zien.

De show was weer fenomenaal en ik vond het geweldig om trainer Joe in actie te zien. Hij is de trainer van Trua maar dit weekend had hij Tilly onder zijn hoede.  Met deze trainer heb ik contact via Twitter en zo. Heel leuk. Dit is hem:

P1050530

Het deed wel een beetje pijn om de whales voor de laatste keer dit jaar bezig te zien. Want tja het was de laatste show. Maar gelukkig zorgden Pieter en Petra nog voor afleiding.

Nog een paar foto’s om het af te leren.

P1050594 P1050559 P1050562 P1050578 P1050582

We besloten om lekker te gaan eten samen met Pieter en Petra en we kozen voor de Bahama Breeze. We waren daar nog niet geweest. Mensen wat is dat lekker eten. Ik had een heerlijke steak met fries en greenbeans. Die greenbeans waren zo lekker dat ik nog wat besteld heb. Er zat lemon over heen of zo maar ze waren goddelijk.

P1050620

Ook  Pieter en Petra waren te spreken over het eten. De baby back ribs zagen er erg goed uit. Ook de shrimp was lekker hoorde ik van Petra.

Na het hoofdgerecht hebben Kim en ik een dessert gedeeld van die dingen zijn altijd zo groot. We hadden cheesecake met caramel, slagroom en vers fruit. ZALIG!!!

P1050621

Na het dessert namen we al vrij snel afscheid want wij moesten nog koffers inpakken en we moesten inchecken via de pc. Dat hebben we gedaan en we hebben wederom 2 zits plaatsen ipv 3 stoelen naast elkaar.

Na het gevecht met de koffers hebben we nog even geblogd en het nieuws gelezen en het is bedtijd.

Het volgende blog zal vanuit Nederland komen. Het donkere grauwe Nederland heb ik al begrepen.

Tot dan….

5 opmerkingen:

  1. Jemig het zit er op. Maar wat kunnen jullie terug kijken op een waanzinnige vakantie.
    Bedankt dat ik mocht meelezen, ik heb erg genoten van al jullie verhalen.
    Have a safe trip home.

    Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een mooi afscheid, zo dicht bij de orka's.
    Een goed reis naar huis en dank voor het meelezen.
    Groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super vakantie hebben jullie gehad, en wat een flinke dosis Whales...daar kun je wel weer even op teren ( oké een jaartje dan ;-))
    Een hele fijne terug reis en ik ben nog benieuwd naar de foto's van de manatee swim.
    Bedankt ook voor de tijd die je hebt gestoken in dit blog, het was heerlijk om mee te genieten.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het voorbij gevlogen zeg, maar heel leuk dat we toch met zijn allen hebben gegeten bij de Outback, en nog de foto's hebben bekeken.

    Leuk de laatste dag met Pieter en Petra in Seaworld.

    Alvast een hele goede reis terug!!


    Rick en Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat de tijd weer is voorbij gevlogen.
    Jullie hebben in ieder geval wel genoten.
    Goede terugreis !

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je meeleest. Ben benieuwd naar je reactie!